Hormoni: Kje najti srečo?

Pogosto iščemo srečo v čudežnih predmetih, v veliki hiši, avtu ali vikendu na morju, iščemo jo v svojem okolju, pri ljubimcih, sosedih, Slovenci nemalokrat v alkoholu, zdravilih, hrani... Pozabljamo pa, da so snovi, ki zagotavljajo zadovoljstvo, dajejo občutek sreče, vznesenosti in euforije, pravzaprav skrite v nas samih, da smo mi tisti, ki jih tvorimo in posedujemo.

Hormoni: Naravni afrodizijak testosteron

Testosteron je steroidni hormon iz skupine androgenov. Večinoma pojmovan kot moški hormon in nastaja v testisih, a v manjših količinah ga proizvaja tudi žensko telo. Odgovoren je za razvoj sekundarnih spolnih znakov (npr.: rast dlak na obrazu, globok glas), prav tako pa je odgovoren za povečan spolni nagon. Pri obeh spolih, ženskem in moškem, je libido povezan predvsem z enim hormonom, to je testosteron.

Hormoni: Naslednik rastnega hormona – sermorelin

Sermorelin je veliko odkritje, ki nam lahko pomaga telesu zagotoviti dovolj rastnega hormona in preprečiti nekatere s staranjem povezane spremembe oziroma vrniti mladostni videz, je prepričan dr. Richard Walker. Rastni hormon sicer že tri desetletja preučujejo tudi zaradi učinkov proti staranju, a je njegova neposredna uporaba je zakonsko omejena (umeščen je med anabolne steroide) in povezana s tveganji. Dr. Richard Walker je eden velikih zagovornikov sermorelina kot njegovega varnejšega naslednika, ki naj bi bil preprostejši za uporabo in bi lahko prinesel podobne oziroma še večje koristi.

Kako varujemo svoj hrbet?!

Iz postelje običajno vstajamo povsem avtomatično, gibi so mehanski, a čeprav enostavni, lahko precej resno ogrozijo hrbtenico in ji škodujejo. Kadar smo zaspani, je telo togo in težko obvladujemo njegove gibe. Zato je zelo pomembno, da ne hitimo, da se najprej dodobra in večkrat pretegnemo v postelji. Nato se počasi usedemo na rob postelje, z zgornjim delom telesa se večkrat izmenoma obrnemo v levo in desno stran. Stopala položimo na tla, z rokami se opremo na kolena in počasi vstanemo.

Kako zdravo shujšati?

Prvi sončni žarki in lahkotnejša oblačila, ki več odkrijejo kot skrijejo, so že prišla med nas, s tem pa se je okrepilo tudi zavedanje, da smo tik pred vstopom v poletje, letni čas, ko si želimo v svoji koži še posebej blesteti. Če smo si med zimo pridelali kakšen kilogramček ali dva preveč, bomo sedaj toliko bolj intenzivno delali na tem, da jih izgubimo. Čeprav je skrb za telo in kožo temeljna človekova misija skozi vse leto, pa mnogi na to pozabljamo. Kako se v zadnjem trenutku odrešiti nekaj odvečnih kilogramov s pravo prehrano, prehranskimi dodatki in ob ustreznem gibanju?

Kofetkanje

Pogovorno in tudi v medicini med škodljive napitke radi prištevamo vse kofeinske napitke: kavo, kokakolo, čaj, alkohol, sladke gazirane pijače. Najpogosteje je na udaru kava, ki smo ji pridali skorajda vse »minuse«. Vendar resne novejše raziskave odkrivajo tudi drugo plat te aromatične in zapeljive razvade.

Krči, ki jih povzroča stres

V evropski populaciji ima 75 odstotkov prebivalcev vsaj enega izmed simptomov psihosomatskega izvora. Med njimi so zelo pogosti psihogeni krči mišic, ki najpogosteje (v 90 odstotkih) prizadenejo ženske. Vedno obstaja vzrok za psihosomatske bolezni - spremembe v zasebnem ali profesionalnem življenju, selitev, razveza in razdor v družinskem življenju, sprememba delovnega mesta... Emocionalni stres, preobremenitev ali kaj drugega so prav tako lahko vzrok psihogenih bolezni - krčev mišic.

Lasje: Kaj je las?

Na zdravem lasišču je od 100 do 150 tisoč lasnih vlaken. Zelo zanimivo je, da imajo svetlolase pogosto mnogo več vlaken kot rdečelase ali temnolase osebe. Dnevno izpade od sedemdeset do stodvajset las, ki jih takoj nadomestijo novi: Lasje rastejo s povprečno hitrostjo po en centimeter na mesec. Odrasli tako izgubljamo lase dnevno, nekoliko več las izgubimo spomladi in jeseni, pa tudi s staranjem.

Magnetoterapija: Zdravilni magneti

Večinoma si ljudje želimo pomagati sami, želimo po naravni poti izboljšati svoje počutje in blažiti bolečine. Dolgo in predolgo smo zanemarjali starodavne postopke za lajšanje svojih težav. Magnetoterapija je zagotovo ena izmed možnosti, ki se nam ob pravilni rabi, zagotovo ne bo izneverila.

Ohranimo živahne sklepe

Kosti služijo za oporo, za prenašanje obremenitev, za zaščito (možgani, srce, pljuča), za zaloge (minerali), so v pomoč gradnji krvnih celic. S pomočjo sklepov in tetiv postane okostje gibljivo, za premike so odgovorne mišice. Naš gibalni sistem je izredno fleksibilen, kar pomeni, da se odziva na naše vedenje. Z več gibanja se masa kosti in mišic povečuje. Ob zmanjšanji ali odsotni obremenitvi z gibanjem, mineralna kostna gostota in mišična masa upadata, kar se dogaja astronavtom, ki v breztežnostnem prostoru izgubljajo kostno in mišično maso.

Osteoporoza: So potrebna zgolj zdravila?

Pri večini bolnic je bilo ugotovljeno pomanjkanje vitamina D, kalcija in beljakovin v prehrani. Zato so tudi vam dodatno predpisali vitamin D, ki ga boste uživali v obliki kapsul ali, kot jih sedaj zelo radi imenujemo, perl.
Dodatni ukrepi, ki so priporočljivi in v svetu že uveljavljeni, so: pravilna in primerna zdrava prehrana, veliko gibanja in povečevanje telesne aktivnosti. Sočasno priporočamo previdnostne ukrepe, ki so usmerjeni predvsem na življenjske aktivnosti.

Osteoporoza: Vodnik po programu vaj

Vadba in rekreacija sta pomemben korak k izboljšanju vašega zdravja in višji kvaliteti življenja. Fizioterapevtski programi zajemajo vse primerne vaje in načine vadbe pri osteoporozo, namen pa je zmanjšati posledice, predvsem preprečiti večjo oviranost v gibanju (nepokretnost). Primerna fizična aktivnost namreč pomaga preprečevati in nadomeščati izgubo kostne mase, večja okretnost zagotavlja manjšo pogostost padcev – manj zlomov.

Pogovor s kožo

Pogosto sledimo modnim zapovedim in reklamnim smernicam, ki so zelo zapeljive in obljubljajo čudeže! Mi jim verjamemo in nasedamo, čeprav nekje od osnovne šole naprej vemo, da čudežev ni. V kozmetiki pa – morda? Ali pa so dobri rezultati resničen odraz dobre nega skozi čas in znanja v celostnem pristopu?!

Pages

Iz medijev ...

Članek Nedelo, november 2017

Intervju za ONA plus, maj 2017

Intervju za časnik Večer, april 2017

Intervju za revijo Viva, april 2017

Intervju za revijo Avenija, april 2017

Intervju za revijo Naja, marec 2017

Lepa in zdrava, priloga časnika Večer, marec 2017